Jom Makan Pulasan

Minggu lepas, hari khamis kalau tak silap. Saya dan En. Nazir ke rumah mak sedara saya mak Anjang dan Pak Anjang. Apa tujuan kami? Emmm.. baca tajuk pun dah tahu kan. Mestilah nak ambil buah pulasan dan rambutan. Dengan baju kerja saya meredah masuk ke kebun. Nasib baik tak tergolek kat kebun. hehehe~ Sebelum kami sampai Anna adik saya dan Abang Ali jiran kami dah sampai dulu.

Masing-masing posing maut dalam semak. Pak Anjang tukang panjat pokok. Buah pulasan Pak Anjang ni memang sedap. Memang setiap kali tiba musim buah-buahan, takde tempat lain yang kami tuju selain kebun Pak Anjang ni.

Ni gaya je yang lebih. Buah yang saya petik tak sampai 20 biji kot. ehehehe~ Almaklumlah, ketinggian tak mengizinkan. Alasan kukuhkan. Dah petik banyak-banyak. Kami lepak kat anjung makan buah ramai-ramai. Mak Anjang bagi untuk bawak balik rumah. Dapat juga la kami jamah-jamahkan jiran.

post signature

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: