Cerita Pindah Rumah


Cerita yang dah lama tergendala..
Secara rasminya saya berpindah ke rumah baru pada..
3 Mei 2009..alhamdulillah semuanya berjalan lancar..
maaf ye kawan² semua..
saya belum berkesempatan nak buat majlis kesyukuran..
tapi saya tetap mempelawa kawan² datang ke rumah..

kami hanya buat bacaan yasin & tahlil ringkas..
itu pun hanya sesama keluarga saja..
kami buat selepas solat Asar..


ini saja menu yang sempat saya siapkan..
Nasi Ayam + buah kuini sebagai pencuci mulut..
jadilah kan..rezeki namanya tu..

bila dah tinggal rumah sendiri baru saya tahu..
susah senang yang mak saya alami..
semua kena buat sendiri kan..hehehe~
alhamdulillah En. Nazir rajin menolong..
bila kita bekerjasama..
rasanya semua yang susah jadi senang..

belum sempat lagi berhujung minggu di rumah..
minggu lepas ada training..
minggu ni mungkin hari Ahad saja ada di rumah..
hari Sabtu insya’Allah saya takde di rumah..
ada program lagi..nanti saya ceritakan..

setakat ni sehari sekali saya memasak..
saya akan masak bila balik kerja..
masak tu pun kena lebih kalau En. Nazir cuti @ kerja malam..
jadi dia boleh makan lauk yang sama tengaharinya..
dia boleh masak juga..
setakat ni nasi goreng..sayur masak air..
dah boleh dikategorikan lulus la..hehehe~

dah duduk rumah sendiri kena la masak kan..
takkan asyik nak makan luar saja..ayat poyo..
cheh~ baru 2 minggu wahai Hernee..
tapi bingung juga..kat ofis dah fikir balik nak masak apa..
apa saja stock lauk yang ada kami bedal..
sebelum pindah kami ke Kip Mart..
belanja barang dapur..
ada la ikan kembung sekilo yang kami beli..
bila minggu lepas saya nak masak..
ikan dah nak busuk..ya Allah..
cuainya saya..saya letak dekat chiller dgn suhu yg rendah..
jadi ikan tu tak beku..
untuk tak membazir..ikan tu disedekahkan pada Nemo..
belum busuk lagi pun..cuma lembik saja..
rezeki Nemo..

itu saja la cerita saya setakat ni..
nak cerita pasal jiran baru..
saya baru kenal beberapa orang saja..
itu pun belum sempat berbual panjang..
Adik Umi Nawfal juga jiran saya..
nun di tingkat 3..

Untuk kawan semua..
Jemputlah datang ke rumah saya..
kalau nak datang bagitau..
boleh masak sikit..hehehe~

post signature

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: