Kenapa Mesti Ke Sini??????

Kenapa Mesti Ke Sini??????
Nampak tak dorang tuju ke mana tu..
kemana lagi kalau tak ke Kedai Magnum 4D..
mencuba nasib kalau² nombor ramalan dorang mengena..
yang mungkin akan memberikan kekayaan berlipat kali ganda..

situasi ni saya rakamkan semasa menunggu ABK di baik pulih di workshop..
kedainya di kawasan Tampoi Utama..
betul² berhadapan dengan workshop..
rasanya dah macam mamarazzi pulak hari tu..
selama lebih kurang sejam saya di situ..
saya perhatikan yang ramainya pengunjung Melayu..
sedih rasa bila tengok kan..
kenapa lah dorang ni tak nak usaha lebih sikit²..
kenapa lah nak mengharapkan duit yg entah datang dari mana..
yang dah sememangnya kita tahu hukumnya..
yang kafir tu lantak lah..
yang Melayu Islam ni..selamba tok nenek je keluar masuk..
mintak dijauhkanlah kita dari benda² macam ni..
kesian kat anak bini..

bukannya saya nak memburuk²kan orang Melayu..
tapi hakikatnya inilah yang berlaku di luar sana..
sekadar nak berkongsi pemerhatian..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: