Makan ler pulak

Kami bertolak dari Pantai Punggur lebih kurang pukul 7pm..
bila sampai Pontian perut rasa sangat lapar..
En. Nazir ajak berhenti makan dulu..
tapi kami sangat tak tahu kedai mana yang best..
pusing punya pusing..kami berhenti di gerai sebelah stesyen bas..

Satu perkara yang saya tak suka..
bila gerai beratur banyak²..
sukar nak membuat pilihan..
kami akhirnya memilih gerai yang ramai pelanggan..
kemungkinan gerai yg ramai orang masakannya sedap..
pandai² je buat andaian..hehehe~
so kami pilih ZS Awana Seafood..

ini dia mangsa kelaparan yang saya jumpa di Pontian..haha~
aeh.. tadi singgah rumah Kak Andak bukan dah makan ke? ;-p
dasar lor.. 2 x 5 je kami ni..kuat makan~


tengoklah Air Cikong En. Nazir.. sangat meliurkan..hehe~
sekarang pakcik sorang ni suka sangat minum ais..
kalau dulu masa bercinta..minum ais sikit terus tak sihat..
sekarang dah jadi kebal pula dengan ais ye..


Ini Nasi Goreng Daging Merah En. Nazir..
pun sedap..boleh tahan..dia ceduk kuah tomyam saya..
saya pun ceduk nasi goreng dia..adilkan? hehehe~

Ini pula Mee Hoon Tomyam saya..
sedap rasanya..kalau tak, takkan ada orang ceduk kuahnya kan..hehe~
kesimpulannya.. tak rugi kami singgah di Pontian..
makanan boleh dikira sedap.. dan sesuai dgn tekak kami..

masa on the way ke kereta..
saya sempat suruh En. Nazir snap gambar di bawah..
sangat terpana dan terkesima saya bila baca tulisan ni pada dinding lori..

“BERIKHTIAR HABIS-HABISAN SEBELUM BERTAWAKKAL”

sangat mendalam maksudnya..
saya tak pasti lori ni menjalankan perniagaan apa..
memang betul pun..
dah usaha berhabis-habisan sepatutnya baru bertawakkal..
ni kadang² usaha ciput je.. dan² terus nak bertawakkal..
saya tak kata orang lain..
kadang² berlaku pada diri saya sendiri.. ;-p
sama² kita renung sejenak..chewah~

lepas makan terus gerak balik..
sampai GP dlm pukul 9.25pm..
ayah saya call suruh tunggu dia sekejap..
dia nak tumpang kami balik rumah..
tunggu punya tunggu pukul 10pm dia baru sampai..
huhu~ penat gile rasanya..

sampai rumah pukul 10 lebih..
wahhh..mengalahkan perjalan dari KL ek..
keluar rumah MIL pukul 5pm..
sampai GP pukul 10pm..
sabar je lah~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: